Tytuł projektu: Wdrożenie modeli kompetencyjnych i rozwój komunikacji w Rettig Heating Sp. z o.o.
Okres realizacji: 2013–2018
Główne działania projektowe:
Współpraca z firmą Rettig Heating Sp. z o.o. rozpoczęła się w 2013 roku. Działania rozwojowe obejmowały przygotowanie oraz wdrożenie kompleksowych rozwiązań dotyczących oceny kompetencji pracowników, a także szeroko zakrojone szkolenia komunikacyjne i menedżerskie.
Kluczowe zrealizowane projekty:
2013–2014: Realizacja cyklu warsztatów dotyczących tworzenia modeli kompetencyjnych dla menedżerów, pracowników produkcyjnych i nieprodukcyjnych. W wyniku tych warsztatów powstały dwa odrębne systemy ocen:
Model kompetencji dla pracowników nieprodukcyjnych (zarządzający, specjaliści).
Model kompetencji dla pracowników produkcyjnych uwzględniający specyfikę i zakres specjalizacji produkcyjnej.
2018 (kwiecień): Przeprowadzenie audytu, obejmującego między innymi analizę wizerunku firmy oraz postrzegania jej przez potencjalnych pracowników. Analizie poddano również fora internetowe oraz social media.
2018 (październik): Warsztaty dotyczące wypracowania komunikatów i rozwiązywania problemów, rozwijające umiejętności efektywnej komunikacji w firmie oraz zarządzania sytuacjami trudnymi.
2018 (listopad–grudzień): Realizacja dla trzech grup pracowników produkcyjnych 16-godzinnych szkoleń „Skuteczna komunikacja w zarządzaniu na produkcji”. Warsztaty obejmowały między innymi:
Efektywne techniki komunikacji w środowisku produkcyjnym,
Zarządzanie konfliktami i problemami w zespole,
Doskonalenie współpracy oraz efektywne przekazywanie informacji zwrotnej.
Rezultaty:
Realizowane przez nas działania pozwoliły firmie Rettig Heating Sp. z o.o. na opracowanie i wdrożenie precyzyjnych modeli kompetencyjnych, które znacząco usprawniły ocenę oraz rozwój kadry na różnych poziomach organizacji. Dzięki audytom i analizom wizerunkowym firma mogła skuteczniej kształtować swój employer branding oraz pozyskiwać nowych pracowników zgodnych z kulturą organizacyjną firmy. Intensywne warsztaty komunikacyjne i menedżerskie zwiększyły efektywność zespołów produkcyjnych oraz poprawiły komunikację na wszystkich szczeblach organizacji.